Senaste inläggen

onsdag 24 september 2008

Kasper gnyylar

Skulle just njuta av lunchen ute på uteplatsen. Kasper ligger i sin vanliga solhörna och njuter.
Rätt var det är hoppar han upp, gnyylar. Jag vet inte hur jag annars skulle beskriva det, en ynklig blandning mellan gnäll och ylande. Han kastar sig ut på gräsmattan, ser ut att harkla sig, öppen mun. Inget kommer ut.
Så kommer han fram till mig, stel som en pinne och gnyylar.
Getingstick i munnen, är det första som far genom huvudet. Jag öppnar munnen och tittar, men ser inget svullet eller konstigt. Går in och kollar på webben. Där står det att hundar i allmänhet klarar getingstick bra, men om de fått ett stick i munnen kan andningsorganen påverkas. Ha koll någon timme och kontakta veterinär vid behov. Det står också att man kan ge kortison.
Försökte ge lite gräddvatten för att om möjligt lindra vad det nu var, men först ville han inte ha. Mycket ovanligt att den hunden inte vill ha grädde! Men efter kanske tio minuter slurpade han i sig den. Har plockat fram kortisonet i beredskap. Nu ligger han på gästsängen i arbetsrummet och har somnat. Andas fint.
Håll tummar och tassar att han piggnar till snart!

Tre och en halv timme senare:
Han sov ett tag, sen gick vi på en kort, stillsam promenad. Nu börjar han så smått hoppa efter bollar och skälla på förbipasserande som stannar till utanför häcken, så det är nog inte nåt större fel på honom. Skönt!

3 kommentarer:

  1. Stackars Kasper och Dig!
    Skönt att han mår bättre. Nästa träff blir om 4 veckor.
    Ha' det bra!
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jätteskönt! Nu ikväll gick vi en längre runda och han verkar vara sitt vanliga jag.
    Ska se om jag kan pricka in nästa träff, vore ju skoj.

    Ha det bra själv med King och Pompe!

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Stackars Kasperkillen.Vilket bra ord din matte tillverkade, förstår precis vad hon menar.
    Jag väntar på att det ska kunna hända för Hippi hoppar efter allt som flyger.
    Hoppas du är fit for fight till helgen!

    SvaraRadera