Senaste inläggen

måndag 22 september 2008

Inkallningen satt som en smäck!

Måste skryta lite om igår...


Vår granne Simba, en medelålders hund av blandras, kom fram för att leka lite med Kasper. Kasper satt i lina, så jag släppte loss honom för att de skulle kunna leka lite bättre.
Efter några minuter försökte Simbas matte kalla in honom. Det ska sägas att han normalt är en ganska lydig hund, håller sig på tomtgränsen utan koppel och kommer i allmänhet när de ropar. Men igår var det så kul att leka med Kasper, så han bestämde sig för att inte höra. Hans matte ropade flera gånger till. Utan resultat.
Jag hade visselpipan om halsen, och stod och avvaktade tills hundarna gjorde ett kort uppehåll och Kasper lyfte huvudet. Då började jag vissla.
Swosh, sade det, så kom kanonkulan blixtrande. Jag in i köket och hittade som tur var ett paket skinka som stod framme. Mums, skinkbit som belöning ... var ju klart bättre än att leka med Simba.
Åh, vad jag kände mig som stolt matte när jag sen gick ut och kopplade upp honom i linan igen...

En ungefär ett år gammal bild på Simba och Kasper när de leker.

1 kommentar:

  1. Hej på er! Det där med visselpipan och skinkbit låter helt klart som en god investering ;-) Hälsningar från Olsens matte www.dickolsen.blogg.se

    SvaraRadera