Senaste inläggen

fredag 14 september 2007

Kasper är tolv veckor

Idag är Kasper tolv veckor gammal, det vill säga vaccineringsdags: första rabiessprutan + 12-veckorsspruta mot valpsjuka, hepatit och parvo (trippelvaccination) liksom kennelhosta (parainfluensa) . Oj, vad ynklig han var, speciellt vid andra sprutan, gnydde ordentligt. De var lite virriga på Upplands Väsby Veterinärmottagning. Jag hade sagt precis vad jag ville ha gjort i receptionen (2 sprutor + 1 recept), men efter att ha väntat en stund i mottagningsrummet (Kasper höll på att somna) kom de med bara rabiessprutan.
- Men valpvaccinet då?
- Oj då, ska du ha det med...
Åter en stund senare med ny spruta.
- Och så ett recept på kortisontabletter mot eventuella ormbett?
- Oj, då, får gå bort och be vet:en skriva ut ett...
Tillbaka:
- Vad skulle du ha det till?
- Ormbett.
Och så kom receptet till slut en stund senare. Allt funkade ju till slut, men hade det varit en mer akut situation där jag inte varit klar i huvudet, vet jag inte... Men trevliga var de, och jag fick en Hills-reklambag med valpmat med mig hem. Får se, just nu har jag annan mat som han redan är van vid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar