Senaste inläggen

söndag 2 september 2007

Hur har det gått med nätterna?

Jag valde ju att börja med att ha Kasper i sin säng i köket, med kompostgaller runt. Jag ställde upp en extrasäng och sov bredvid. Den första veckan gick vi ut 1-2 gånger per natt. Sen var det 3-4 nätter med en nattkissning per natt. Den sista tiden har han somnat hos oss i tevesoffan på kvällen, sen har jag burit upp honom för kvällskissning kanske vid halv elva eller så, därefter lagt honom i sin kökssäng. Sen har vi sovit hela nätterna fram till sex-halv sju. Så inatt, efter två veckor, bestämde jag mig för att testa att sova i min vanliga säng, men lät extrasängen stå kvar nere i köket. Hörde honom vid halv sju, då jag gick ned och tog ut honom för kissning. Sen frukost, därefter tillbaka till sängen. Egentligen var han superpigg och ville busa, men jag tyckte vi kunde sova lite längre på söndag morgonen. Nu sov jag bredvid honom i extrasängen, och han kom till ro efter att ha försökt gräva ned sitt tuggben i bädden en stund. Klockan åtta vaknade han igen, och vi gick ut och bajsade och sen på morgonpromenad i regnvått gräs.
Helt ok, jag kör nu vidare så en natt eller två. Sen kan man kanske plocka undan extrasängen och få ett ganska normalt kök igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar