Senaste inläggen

söndag 15 april 2012

2-plats på WT-premiären!

Lakrits går från klarhet till klarhet. Idag grejade han hem ett andrapris på WT på Lidingö.
Rutorna var ganska lika varandra med enkelmarkeringar, bortsett från två rutor där man också skulle fotgå lite fram till startpunkten. Det som varierade lite var terrängen, där fanns allt från skog till öppen äng och ett nedslag precis framför en brant klippkant. Tack och lov slapp vi vatten, det var nollgradigt i morse och dimmigt länge och väl innan solen börja lysa igenom och gjorde allt geggigare och geggigare.
Han fick 95 poäng av 100. Det var på ruta 5 som han sprang fram med dummyn i munnen till kastaren innan han sprang vidare in till mig, och efterföljande ruta 1 där han sprang mot skytten innan jag blåste inkallning och avbröt den närkontakten som vi fick (tror jag) 4 av våra avdrag. Det femte poängavdraget vet jag inte, får se när den detaljerade resultatlistan kommer upp. Det här brukar han inte ägna sig åt, kanske började han bli trött och uppe i varv, annars vet jag inte. Han fick för sig nåt, i vilket fall. Får se om det var tillfälligt eller nåt vi måste träna bort.
Hoppas nu att formen håller i sig till nästa helg!
Bild kommer senare på de fina priserna vi fick, bland annat en fodertunna, en jättesäck mat, en fin PAW-dummy, en ryggsäck och lite annat smått och gott.
Grattis till Märta med Bosse för fina fjärdeplatsen på 92 poäng, och Annika med Cheysie som inte kom långt efter med 86 poäng. Acke jobbade också bra med lite avdrag för avlämningarna.

4 kommentarer:

  1. Stort grattis, det gjorde ni ju strålande bra!! :)

    SvaraRadera
  2. Stort varmt grattis!!! till er fantastiskt fina presetation!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Vilken superhund du har :)

    SvaraRadera
  4. Tack Åsa, Terese och Monica!
    Jag kunde inte vara nöjdare med mitt Lakritstroll. Att jag har en så bra hund beror ju på de duktiga uppfödarna Anita och Jörgen Norrblom, förstås. Jag är stolt över att förvalta hans anlag och försöka utveckla hans kapacitet.

    SvaraRadera