Senaste inläggen

fredag 29 april 2011

Skvallerträning

Jag pallrade mig ner till klubben igår kväll. Monica hade anordnat skvallerträning kallad Titta där! som torsdagsevenemang och det var många som dök upp. Det var riktigt trevligt. Och nyttigt för den busige svarte. Bra att det var en massa olika raser, från liten chihuahua (?) med kläder via basenji och spaniel upp till aussie, collie och rhodesian ridgeback.
Jag vilade mig på en bänk några gånger, men det var en solig och fin kväll, så det fungerade bra.
Det gick ganska bra för Lakrits också, han ville dra iväg ett par gånger, men på det hela taget skötte han sig fint och har börjat förstå att hund = titta på matte. Vi utökade även till att ”rrrr” = titta på matte. Kändes som vi utvecklades ett par steg framåt.
Idag skulle jag ha varit med som observatör på Evas Bodfäldts Sikta mot stjärnorna som ersättning för vårt sista kurstillfälle som jag missade pga sjukdom, men då hon ögonopererades igår blev det inställt idag. Nytt tillfälle 13 maj, får se om jag kan vara med då.
Ikväll är det lure coursing, så vi åker nog dit istället om jag bara orkar. Rolf vill fota springande hundar, och det vore himla kul att testa detta med Kasper, tror han vore som klippt och skuren för LC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar