Senaste inläggen

fredag 15 juni 2012

Håll till Höger, Lakrits!

Just inkommen från dirigeringsträning, med betoning på Höger, som visade sig behöva en extra duvning.
Vi gick en runda på flygfältet och så lade jag ut fyra mindre dummisar i högt gräs i skogskanten. Jag började med att skicka dit från lite olika håll, raka dirigeringar långt utifrån och så. Men så behövdes det en korrigering av riktningen åt höger vid ett tillfälle, och då fungerade det inte alls.
Så jag fick tänka om och inrikta mig enbart på ren högerträning.
Jag upptäckte också att fyra dummisar ju bara inte KAN finnas på samma ställe. I Lakrits värld, alltså. Att springa ut en gång går bra, två gånger också. Tre gånger är tveksamt och fyra gånger tänker man då rakt inte springa till samma ställe. Nähä.
Fick gå ut och motivera upp flera gånger. 
Men så varvade jag med några spagettislevade bollar in där (som i och för sig gömmer sig svårare), och då höjdes motivationen. Avslutade sen med att lägga dit ett par igen bara för att kolla om ordet satt utan en ivägsvischad markering först. Jodå, på slutet gick det väldigt mycket bättre. Rakt och målmedvetet. Avslutade med en vanlig rak dirigering utan några stoppkrusiduller.
Kasper fick ett litet godissök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar