Senaste inläggen

torsdag 7 juni 2012

Stabilitetsträning i Projekt Pipsvängen

Kan väl sammanfatta som att det gick lysande ikväll.
Jag och Kasper började med att lägga ut ett sök med en tungdummy längst ut, sen tre 500-grams och tre 250-grams dummisar. Jag bytte hund och in kom en liten, en mellan, de övriga två små, den tunga och de två sista mellanstora. En väldigt bra sökordning med tanke på hur jag lagt ut dem.
Vi åkte vidare till samlingsplatsen och jag hann fika lite medan Lakrits tog sig ett dopp.
Upplägget var sedan en drive med en massa pangande och dummykastande fölt av en walkup med markeringar varvat med dirigeringar till redan utlagda målområden.

Lakrits pep en gång när han fick syn på Anita, den ack så roliga kennelmamman, men var sedan i princip tyst. På de närmare två timmarna vi var med pep han vid ett par tillfällen, mycket tyst, och var i övrigt helt lugn. Mot slutet var han rent av ointresserad. Lite trött, tror jag.
Det gjorde därför alls inget att vi avvek när mina fötter började protestera alltför mycket mot det ojämna underlaget på hygget. Vid ungefär halvtid fick han hämta in en kaninboll som jag kastat så han såg det vid några granar efter att driven lämnat detta område. Den hämtades in snabbt och effektivt, minnesbilden satt bra trots att det gått kanske en halvtimme sedan den lades ut. Sen lade jag ut kaninbollen igen när vi lämnade de andra på återvägen till bilen, och den hämtades åter in mycket effektivt och fint.

Så ett stort tack till Åsa som planerare och skyttarna och kastarna Anita, Peter, Mia och Peter! Och så alla som gick på linjen och gjorde livet intressant för en lakritsrem.

Bilderna har lånats av Åsa Eckerrot, som inte bara planerade, utan även antecknade och fotade. Bra jobbat där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar