Senaste inläggen

onsdag 31 augusti 2011

Anmälda

Den senaste tiden har vi tränat lite grann av varje, och igår spikade Lakrits ett par fina hundrameters linjetag på flygplatsen till känd plats (stenen). Jag har också kört ett par varv med dirigeringsfyrkanten. Det går bra med spårat och synligt, men ska väl nöta det lite till innan vi försvårar.
Likaså tränar vi korta lydnadspass hemma i trädgården. Jag gissar att jag tyvärr inte klarar att ta mig till torsdagsträningen imorgon, annars hade det suttit som en smäck att vara med på platsliggningen där.

Däremot har jag tagit tag i anmälningarna till några jaktprov i höst. Det blev Labradorklubbens Hasslaprov den 15 oktober och SSRK Östras B-prov i Vallentuna den 9 oktober. Vi får väl se hur det går (och om vi kommer med), får se det som avancerad träning med avstämningsmöjlighet.

3 kommentarer:

  1. Lycka till Eva! Tycker du har helt rätt inställning: se proven som en avstämning. Det som ev. inte funkar får ni träna vidare på.

    Sen är det ju dessutom jättekul att starta, träffa vänner och bekanta och ett grymt bra träningstillfälle, både för sin egen och hundens del. :-)

    Kram!

    Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack Åsa!
    Ja, om inte annat är det ju suverän miljöträning med alla hundar, människor, skyttar, skott och vilt...

    Att bara vistas där blir kanon för honom, får ett tungt passivitetsträningspass där.

    Om vi nu bara kommer med, då ...

    SvaraRadera
  3. Heja, heja! Bra att du gjorde det.

    SvaraRadera