Senaste inläggen

onsdag 15 juni 2011

Vlychadia


Rutinerna börjar sätta sig: frukost, moppe till strand, bad o sol, lunch på taverna, (ev förflyttning), bad o sol, moppe hem, poolen, wifi på fiket, promenad till middagsrestaurang, kaffe på separat fik, promenad hem, drink på svala terrassen medan det heta rummet vädras ut. 
Det är svårt att sova en hel natt på de hårda sängarna. De ettriga moppemotorerna hörs trots vår innergård, mygg- och bromsbett kliar, vakthundarna är programmerade att skälla oavbrutet, inte bara när inkräktare närmar sig. Sen säger Rolf att tupparna tar vid framåt norgontimmarna, men vid det laget har jag tuppat av ;) och de kuckelikuar obemärkt vad mig beträffar. Nu sover vi rätt bra ändå, bara inte i ett svep. Rummet bli rätt varmt och man kan behöva svalka av sig under kranen. 
Idag valde vi den enda större badvik vi inte besökt ännu, Vlihadia. På vänster sida när man kommer ner var det småstensstrand, på höger sida sandstrand. Jag ville ha sand eftersom det är lättare att gå i och bada då. Surmulet gav Rolf med sig och satt sen större delen av förmiddagen och sov på en bänk. Han hade varit uppe tidigt och fotat morgonljuset, så han är förlåten. Vi lunchade på Paradise och bytte till stenstranden. 
Här var det så skönt att vi blev kvar hela eftermiddagen, bara flyttade oss runt cederttädet allt eftet solen och köpte apelsinjuice på restaurangen. 

5 kommentarer:

  1. Ja, tacka vet jag svensk sommar med 16 grader...;) Då sover man gott på natten!

    SvaraRadera
  2. Burr, då gäller ju vintertäcke. Myggstatus?

    SvaraRadera
  3. - Kategori elaka! Någon typ av mutation knott/mygg? Men inget här inne i mitt bostadsområde, bara utanför. Bra ibland att bo i ett getto! Det är så svårt att hitta bland husen så inte ens myggorna hittar fram...
    Håller tummarna för att flygavgången funkar imorgon! (Eller kanske hålla tummarna för att ni får några extra semesterdagar?)

    SvaraRadera
  4. Huga! Här har vi bromsar som äter stora köttstycken av en när man är lagom våt o salt.
    I nuläget är det nog trots allt bäst att få komma hem.

    SvaraRadera
  5. Jag har också blivit äten på idag. Trodde jag hade slagit i benet då jag var så öm, men det visade sig vara en fästing! Alldeles rött och lite stelt runt om där den har suttit. Tur man i alla fall har tagit vaccination mot TBE.
    Välkomna hem! Såg att Lakrits och Kasper minsann gottar sig. Får dom ligga i sängen även hemma...?:)

    SvaraRadera