Senaste inläggen

lördag 28 maj 2011

Premiärtur tillsammans i buren

Idag skulle husse in och kika på Stockholm Maraton, så jag tog hundarna till skogs.
Eftersom jag inte kan bära så mycket prioriterade jag två tennisbollar, koppel och myggmedel. Det visade sig vara helt rätt tänkt, myggen har definitivt anlänt nu. Kasper var allmänt pestig i flexikoppel, medan Lakrits fick gå lös hela tiden, ibland Nära och ibland Fri. Jag kastade ett par markeringar till honom och gjorde ett par sök. Sen hittade han sitt alldeles egna spa. Rätt var det var sade det PLASK i skogen och snart dök det upp en belåten brun hund.
Jag kan ju inte böja mig ner och torka av honom nertill, så jag fick nöja mig med överdelen. Vi promenerade en timme, och nu är vi trötta och belåtna alla tre. Lite vilotajm.

2 kommentarer:

  1. Söta killar i buren!
    Och väldigt underhållande att läsa om Lakrits spa... Fick R duscha hund när han kom hem från Stockholm maraton?

    SvaraRadera
  2. R har ännu inte kommit hem. Men vi kan säga som så att L fick inte sova med K och mig i sovrummet ...

    SvaraRadera