Senaste inläggen

lördag 11 september 2010

Gyttjebad, piedestal, godisträd och sjöfika

Imorgon ska jag och Lakrits vara i VaBK:s utställningssekretariat hela dagen, så det fick bli långpromenad idag. Jag valde issjön som är ett trevligt ställe att släppa hundarna på, man kan kolla lite på svampläget (plockade bara ett fåtal) och det finns stuga och bänkar att fika vid. Samt att man har en fin utsikt över den spegelblanka sjön. En lisa för själen.

Husse har ju tagit den stora kameran till Grekland så jag fick nöja mig med den lilla plus den fasta 50-optiken.
Bilder blev det ändå, har haft fullt sjå att välja. Lägger upp några här med ett bildspel för den som vill se fler.
Vi träffade en jämngammal brun labbevalp i skogen. Tyvärr inga bilder på när de leker, för ett 50-optik har sina begränsningar. Men ett tag var även Lakrits brun, och det finns det bild på.
Sen hittade vi en piedestal i skogen som jag inte kunde låta bli att utnyttja.
Jag upptäckte att halva stora bryggan har sjunkit under vatten. Boysen vågade sig ut, men inte jag.
På tillbakavägen gjorde jag ett godisträd åt dem. Alltid lika uppskattat.
Vill du se fler bilder? Ligger här.

5 kommentarer:

  1. Superfina bilder, verkligen (framförallt de i bildspelet - älskar bilderna på Lakritz i gyttjan.... ). Nu ser jag vad ett 50-objektiv kan göra (måste skaffa).

    SvaraRadera
  2. Tack... Lightroom har gjort en del också... :)
    Lakrits har en karriär som gyttjebrottare, det tror jag!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som om ni hade en riktigt härlig tur. Jättefina bilder på två, jättefina dogz. Alldeles för länge sedan vi dejtade - det måste vi råda bot på framöver!

    SvaraRadera
  4. Enzo: Men givet. Inte bangar du den härliga gyttjepölen? undrar Lakrits.
    Vi har aldrig åkt till Issjön tillsammans, det kunde vi göra nån dag?

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart gytjebad. Bra och dåligt med en svart hund är att man aldrig ser hur smutsiga dom egentligen är.

    SvaraRadera