Senaste inläggen

torsdag 2 september 2010

Dagens tävlingbana


Kasper och jag knåpade ihop 60 poäng ikväll. 5 sämre än sist och 10 mindre än vi behöver. Suck.
Men vi gjorde så gott vi kunde. En del nosningar, men inte lika många som häromsistens – 15 poängs avdrag. Vidare 3 poäng för sträckt koppel, 3 poäng för alltför långsamt utförande hos hund, 1 poäng för halvmetersregeln (270 grader vä). 3 poäng för mindre förarfel på Spiral vänster (antagligen att hunden inte var riktigt med, det var många som fick det, sade domaren), och sen en konstig: 3 poäng för vält på 1-2-3 steg bakåt. Där finns inget man kan välta förutom skylten och det gjorde vi inte, så kanske att Kasper kom emot den? Har ingen aning. Och värsta grejen, 10 poäng på fel övning på Sitt, ligg – vet faktiskt inte riktigt vad som blev fel där heller. Kanske låg han inte riktigt utan bara ett halvligg? Till sist 2 poängs avdrag på helheten (förbättring, tidigare har vi haft -6 där).
Domarkommentar: Trevligt och glatt ekipage. Jobba kontakt. Tänk på koppellängden. Tänk på tempot i bakåtövningar. Domare: Lottie Gerdlind.

Tja, jag som hade hoppats på tredje gången gillt. Men icke. Trevlig klubbstuga hade de dock på Österåkers BK. Och en massa förbipasserande hästar som störning. Och det var bra många av de 13 startande som fick sämre resultat än jag, kan jag trösta mig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar