Senaste inläggen

söndag 20 december 2009

Svårt söka snörboll i djupsnö

Var ute och lattjade med Kasper i snön. För omväxlings skull fick han gärna dra mig i kopplet idag, det hjälpte på de sliriga trottoarerna. :D
Sen hamnade vi på en orörd grusplan. Nästan väl djupt för lillen, han fick skutta rejält för att ta sig fram. Det har nog kommit en 35–40 cm nu. Jag kastade den snörboll jag kastat bort i en grannträdgård häromkvällen och som tur var hittade igår igen hängandes i en buske. Ibland försvann den så djupt att han inte lyckades nosa reda på den. Matte fick komma till undsättning några gånger och sparka undan en del snö, men ibland lyckades jag dirigera honom till rätt ställe för närsök. Kul!
Och så kampade vi givetvis med snörbollen. Det är himla roligt.
På hemvägen fick han vara lös, men när vi kom till mer uppgångna ställen och han gärna ville öka farten (läs: rejsa i överljudsfart) funkade det över förväntan med Stanna och Nära. Han har ingen uthållighet på Nära, men vi jobbar på det...

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med snö och visst sjutton krävs det uthållighet när man övar. När platsliggningen 2 min satt trots lösspringande hundar, hussar o mattar så tror jag att det lossnade! Avståndet har nog mindre betydelse än tiden. När stadgan/tryggheten kom så finns den där. Nu är det bara att jobba vidare!

    Pompe är en riktig snögris och fångar alla snöbollar han kan, ivrig med hopp och ljud! King är en ngt lugnare kille!
    Ha' en riktigt God Jul!

    PS Riktig kalvsylta med rödbetssallad till och en liten kokt potatis är ett måste!

    SvaraRadera