Senaste inläggen

torsdag 6 november 2008

Klossträning utan Heinrich Böll

Heureka! Jag körde ett pass klossträning till för att få till utgångsplaceringen. Började med att lägga ner den tunna Heinrich Bölls Doktor Murkes samlade tystnad på golvet. Direkt var Kasper uppe på den med framtassarna och justerade in sig snyggt vid benet. Vi körde några pass så. Boken är så tunn att den bygger bara nån halvcentimeter från golvet, så när jag fick för mig att flytta mig lite bort från boken under vår övning hängde Kasper på intill mitt ben utan att reflektera över att vi lämnade Heinrich Böll bakom oss. Efter ett par klick allt längre ifrån Böll kom han på det, och gick dit för att hämta boken. Sötnos!
Vi började om uppe på boken, och sedan gick jag åt sidan igen utan att han märkte det. Nu kan vi träna klossträning utan Heinrich Böll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar