Senaste inläggen

onsdag 1 oktober 2008

Kaspers omdöme i Tollarp 2 augusti

Lite sent, men jag hittade just Kaspers omdöme på utställningen i Tollarp den 2 augusti. Så här sade den norske domaren Rodi Hübentahl:
Kraftig, välbyggd. Typiskt huvud och uttryck. Mkt bra hals o rygglinje, välutvecklad bröstkorg. Bra benstomme o goda vinklar. Rör sig väl. Tyvärr har hunden underbett.


Status på Kasper just nu:
Han hostar fortfarande emellanåt, särskilt när han kom in efter att ha varit ute i regnet en stund. Ingen extremhosta nattetid, dock. Hostan är så pass gles att vi avaktar och tror han klarar sig utan veterinärbesök.

2 kommentarer:

  1. Ingen rolig historia du råkat ut för Kasper.
    Vilka fina omdömen du fick från Tollarp.Går säkert bättre på en annan utställning.Jag ska pröva på lördag i Hässleholm.Bond ska med och stödja mig.
    Vi har bestämt träff på stugan för att busa av oss lite först så jag kan koncentrera mig på att gå fint på lördag morgon.
    Bond har energi för oss båda men jag är snabbare och det gillar jag.

    PS.Vilka fina bilder ni lag in med trevlig layout!

    SvaraRadera
  2. Vår utställningskarriär är nog över, ett underbett kommer aldrig att ge nåt bra resultat. Synd eftersom han får så bra kritik i övrigt.
    Håller tassarna för er i Hässleholm!
    Tack för de snälla orden om nya layouten. ;)

    SvaraRadera