Senaste inläggen

tisdag 21 oktober 2008

Orlando Mini Crackers

Hippi, grisöron är inte så bra i en geocachingburk, kan dra till sig andra djur än geohundar.
Synd, tycker Kasper också.
Cärla, kul att man är saknad när man inte skrivit på ett tag. Är lite sjuk (igen, vådan av att träffa folk med småbarn...), så jag har inte gjort så mycket med Kasper de senaste dagarna. Mer än det allra nödvändigaste. Men på lördag har vi första viltspårtillfället, ska bli mycket kul.
En sak vi iallafall har gjort är att försöka gå fint på promenader. Jag vet, det har jag ju tragglat med hur länge som helst. Men nu slumpade det sig så att husse kom hem med några små askar från Lidl häromsistens. Själv skulle jag aldrig köpa hundmat på Lidl, så jag stirrade lite irriterat på dem när de kom in i huset. Vad för skit skulle han nu proppa i min hund? Läste på askarna och de verkade tämligen harmlösa. Innehåller inget socker. Va, ska man ens behöva skriva det? Är inte det självklart? Hmm.
Iallafall visade de sig vara riktiga lyckokast. Orlando mini crackers heter de underbara små askarna, finns i flera olika smaker och har en riktigt bra förpackning som lätt slinker ner i fickan. Och bäst av allt - Kasper älskar dem! Han kan göra (nästan) vad som helst för en Orlando mini cracker. Även gå fint med glittrande uppåtriktade ögon precis vid min sida, så där som retrievrar brukar göra, ni vet. Han kan även med viss tvekan förmås att lägga sig på kallt och vått underlag. Ungefär där verkar gränsen för de magiska crackersarna gå.
Jag är så nöjd så... Nu ska jag bara bli lite piggare så ska vi se vad mer de små crackersarna kan duga till.

2 kommentarer:

  1. Småbarnsbaciller är läskiga och jättefarliga!
    Men kul att ni är tillbaka i bloggvärlden igen!

    SvaraRadera
  2. Tack för tävlingspeppet i bloggen, jag behöver det! Och du har förstås helt rätt... :)
    Jag försöker för mig själv att hitta anledningar att inte ställa upp, men hamnar ändå alltid vid att det är jag som är nervös, och den anledningen kan jag ju faktiskt inte låta mig själv köpa!

    Ha en skön helg!

    //Lina

    SvaraRadera