Senaste inläggen

onsdag 8 augusti 2007

Några inköp samt nya bilder på Kasper


Efter att ha varit i Paris ett par veckor börjar det närma sig hämtning av valp. Bara en och en halv vecka kvar...

Jag har handlat några saker, fast det känns lite svårt innan man har valpen på plats. Men ett litet mjukt halsband, en något större sele och matchande koppel hittade vi i Paris, liksom någon leksak. Där hittade vi också en urfin plåtlåda att ha något kilo hundmat i, den gör sig redan fint i köket.




Nu har vi också köpt lite material till ett par hundbäddar. Var först och hämtade två banankartonger på Konsum, sen botaniserade vi kuddar och fleeceplädar på Rusta. Därpå hittade vi plastfrotté, sån man har till barnsängar, på Coop Forum. Detta har nu dottern gjort ett par fina, lättskötta, bäddar av.


Sedan tidigare finns en matskål jag fått av min mamma, ska se om jag kan hitta en finare och en vattenskål. Vi har redan tidigare köpt en vattenskål för resor, en väska, ett par förpackningar bajspåsar, en handduk att torka av tassar och hund med.

Vad saknas nu? En borste/gummikarda. Mer?

Nu har valparna fått komma ut hos uppfödaren, de verkar tycka det är mycket spännande. Han är cirka 6 veckor på bilderna.


Visst har Kasper blivit söt? Inte ens sambon tycker han ser ut som en mördarsnigel i ansiktet längre, något han retades med tidigare.

2 kommentarer:

  1. Klotång! Och innan ni hämtar tycker jag du ska fylla frysen med köttbullar, kyckling och annat som man lätt kan göra supersmarrigt hundgodis av.

    Schampo, lika bra att vänja hunden vid att duschas regelbundet i början och ibland behövs schampoo när valpen rullat sig i nåt mindre mysigt.

    Och så massor leksaker såklart. När han blir större rekomenderar jag nån kul aktiveringsleksak, typ dogsmart ller funbone.

    Men allt behöver inte finnas innan han kommer, man fyller på och hittar oändliga behov av allt möjligt efter hand.

    spännande!

    SvaraRadera
  2. Följande är inskaffat:
    Klotång
    Schampo
    Några leksaker

    Mat:
    har köpt den hundmat uppfödaren rekommenderar, inklusive majsvälling (längesen jag botaniserade bland barnmatshyllorna). Sen har jag gjort lite hemgjort hundgodis genom att torka köttfärs. Dessutom några tuggben. Sen får vi se vad han gillar...

    SvaraRadera