Senaste inläggen

söndag 19 augusti 2007

Kasper reser hem





Den 18 augusti, exakt samma dag som när vi flyttade in i huset i Vallentuna för fyra år sen, reste Kasper hem från Växjö till Vallentuna. Det var en lång resa, men den gick riktigt bra.

Vi rastade på de ställen vi planerat plus ett extraställe. Han kissade som på befallning, och fick långlunchlek i en kompis trädgård i Jönköpingstrakten.

















Inatt har jag sovit bredvid honom i köket. Förutom att vi gick på bajsjakt vid halv 12 med ficklampa (trodde inte han skulle bajsa då, så hade inte med nån påse) och han nosade rätt på bajset åt mig (duktig Kasper! :D) så var vi ute en snabbis vid tre-tiden och sen vid sex. Inte så illa, men jag var trött ändå i morse av allt.


Idag har jag börjat klicka in honom och han visar tydliga köttbullstalanger ;). Annars är han väldigt kampig, men jag ser det mest som ett trötthetstecken. När han blir för jobbig har jag lagt honom bakom galler och då har han snart somnat.


Har nu köpt en badkarsmatta så han kan få bli lite ren. Uppfödaren tyckte vi skulle tvätta honom igår, men jag tyckte det var överkurs efter den långa resan. Annars äter och bajsar han, vilket jag tolkar som att han kommit lite till ro här.

1 kommentar: