Senaste inläggen

tisdag 17 november 2009

Tack :)

Tack för alla grattisar här och på fejan. Ja, jag är jättenöjd med rallyplaceringen – det fanns en massa bruksrävar på plats som tränat upp hur många hundar som helst ...

Idag fick jag för mig att lära Kasper förstå ordet ”husse”. Har märkt i lite olika sammanhang att det är lite si och så med den förståelsen. Vi började träna i hallen och när Kasper råkade titta på eller ta ett steg mot husse klickade jag.
Det var skrattretande att se hur lätt det var att lära honom ett felaktigt beteende. ;)
Upptäckte efter ett par klick att han gick till den tomma matskålen först, satte tassen däri och sedan tittade upp på husse. När vi flyttade oss någon meter bort fick vi det bekräftat: han sprang först bort till skålen och sen till husse. Snabblärd är han onekligen.
Vi började om på en annan plats och efter ett par träningsomgångar kan han nu från position hos mig springa bort till osynlig husse på kommando. Nu har vi träningsvila så han får grunna på det där ett tag ...

1 kommentar:

  1. Ni är otroliga.Så målmedvetet ni jobbar och med sådan framgång.
    Jättegrattis!
    Här har det regnat och blåst hela dagen så det var ett konststycke att få ut hundarna!

    SvaraRadera